Hotel Zuiderduin

Meeting Locatie

Meetingmagazine.nl

>
Hotel Zuiderduin

Niet alleen in Egmond aan Zee, ook landelijk en internationaal is Hotel Zuiderduin een begrip als het gaat om een aangenaam verblijf (particulier of zakelijk) op een schitterende locatie. Dat verblijf is nu nog aangenamer: zo ongeveer het gehele hotel heeft een make-over ondergaan.

Richard Nan, verantwoordelijk voor de marketing en PR van Hotel Zuiderduin, leidt ons met gepaste trots rond in het bijna getransformeerde viersterrenhotel. "De belangrijkste USP's van Zuiderduin waren al de ligging en de grootte, nu kunnen we met een gerust hart zeggen: we hebben ook de uitstraling."

Totaalpakket

Sinds de start in 1980 als puur een vakantiehotel met 30 kamers, is Zuiderduin enorm gegroeid. Was het in eerste instantie gericht op de particuliere markt, in de jaren '90 heeft de directie er bewust voor gekozen om daarnaast ook de zakelijke markt te bewerken. Die zakelijke markt vraagt om goed gefaciliteerde vergader- en congresruimtes, dus werden er diverse zalen bij het complex gebouwd. In 2000 werd een uitbreidingsfase afgerond van een totaalpakket dat toen bestond uit 365 kamers, 30 vergader- c.q. congreszalen, een aantal zalen voor feesten en partijen en veel faciliteiten zoals de sauna-accommodatie, het zwembad, de squashbaan, de fitnessruimte, het wellnesscenter en zelfs een kinderspeelruimte. Een paar jaar geleden is daar ook een gezellige bowlingzaal bijgekomen. Uiteraard biedt het hotel ook een restaurant, een pub en een bistro.

Gehele spectrum

Maar het hotelproduct is groter dan alleen Zuiderduin: de organisatie heeft nog twee hotels in Egmond aan Zee. Het nóg iets luxere Strandhotel Golfzang, met 147 kamers en twee vergaderzalen, is twee jaar geleden geopend. Daarnaast biedt de organisatie het knusse driesterren familiehotel De Boei met 40 kamers in het goedkopere segment. Bovendien worden er ook nog 23 appartementen verhuurd voor de particuliere markt. Nan: "We kunnen dus het gehele spectrum aan verblijfsaccommodaties aanbieden. Daarmee is Zuiderduin één van de grootste spelers in de hotelbranche, ook in de internationale zakelijke markt. 35 zalen, waarvan één met een capaciteit voor 700 mensen, en in totaal 550 kamers met meer dan 1.100 bedden, er zijn er niet veel die dat kunnen aanbieden." Die grootte wil niet zeggen dat daarmee de aandacht voor de gast minder is. "Integendeel, we bieden altijd maatwerk. Ik ga niet roepen dat de dienstverlening goed is, want dat doet natuurlijk iedereen. De bezettingsgraad en het grote aantal terugkerende gasten zegt wat dat betreft genoeg."

Upgrade

Hoewel dit totaalpakket dat in 2000 werd gerealiseerd succesvol bleek, was dit geen reden om stil te blijven staan in de ontwikkeling van het product. Daarom werd vorig jaar oktober een aanvang gemaakt met een vrijwel complete upgrade van het hotel die nu (begin september, red.) voor het grootste deel is afgerond. De kamers werden in fases gerenoveerd, de lounges zijn geüpgraded en het restaurant is geheel gemoderniseerd. Begin 2017 wordt nog een aantal nieuwe kamers gerealiseerd, deze kamers zijn geheel rolstoel toegankelijk. Nan: "We hebben er voor gezorgd dat zowel grotere groepen als kleinere gezelschappen zich hier prettig kunnen voelen. Groepen die hier komen om te vergaderen kunnen zich effectief scheiden van de toeristen." Hij noemt een voorbeeld: deelnemers aan een groot congres kunnen gebruik maken van een gescheiden deel van het parkeerdek, binnenkomen via een 'eigen' ingang en inchecken bij een aparte balie waarachter de organisatie een eigen tijdelijk secretariaat kan inrichten. Het congres zelf kan plaatsvinden in één van de grote plenaire zalen. Natuurlijk zijn er bij de zalen ook breakout-ruimtes, maar een pauze of kort overleg kan ook plaatsvinden in één van de lounges. Ook die zijn helemaal vernieuwd, zegt Nan: "Daar is echt alles aangepakt: vloerbedekking, plafond, verlichting, meubilair, decoraties, je kunt bijna spreken van een extreme make-over."

Uitstraling

Het hotel was al klaar voor zowel de particuliere als de zakelijke bezoeker, maar nu nog meer omdat het volledig is gemoderniseerd. De uitstraling van de openbare ruimtes is enorm verbeterd. Nan: "Belangrijk is de eerste indruk. Natuurlijk is het pand op zich al opvallend, maar we merken nu al dat als de gasten binnenkomen en de lounge zien, hun eerste reactie vaak is: wow! Dan begint het verblijf toch al goed? En als ze dan zien dat zowel de zalen als het restaurant ook volledig gemoderniseerd zijn, hebben ze een complete beleving. En dat mag je toch ook verwachten van een ambitieus hotel?"

www.zuiderduin.nl

Inschrijven nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van alle nieuwtjes uit de branche


Inschrijven nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van alle nieuwtjes uit de branche

Meeting Magazine nr4 2016

» Locatie Amersfoort
» Locaties met een verhaal
» Vergaderhamer: ?Keurmerk houdt je scherp?
» ibtm world: ?Face to face contact is een integraal onderdeel van zakendoen?
» Nationale Meeting Award: inschrijving voor 2017 geopend
» Extra waardering door bezoekers met de juiste giveaway
» Flint Theater
» 900 geiten die inspireren - Universiteit van de Geit
» Leerhotel Het Klooster
» Regardz De Eenhoorn
» De Kroon Daily Déli
» Novotel Eindhoven
» Golden Tulip Hotel Central
» Hotel Mitland
» The College Hotel
» Ontvang uw gasten aan boord in een stad van wereldformaat
» Nieuws
» Gastrobar Bruiz
» Vakantiepark Eiland van Maurik
» NH Den Haag
» Hotel Zuiderduin
» Welkom aan boord bij Spido
» Overwin je netwerkangst
» Hotelrecensie: Kruisherenhotel Maastricht
» Column Ingrid Rip - RREM
» Column Rob Martens - MPI
» Column Wouter Olland - Olland Marketing Solutions
» CLC-VECTA
Lees volledige uitgave online
Abonneren op Meeting Magazine
Meeting Magazine nr1 2024
 
Meeting Magazine nr6 2023
 
Meeting Magazine nr5 2023
 
Meeting Magazine nr4 2023
Meeting Magazine nr3 2023
 
Meeting Magazine nr2 2023
 
Meeting Magazine nr1 2023
 
Meeting Magazine nr6 2022
Meeting Magazine nr5 2022
 
Meeting Magazine nr4 2022
 
Meeting Magazine nr3 2022
 
Meeting Magazine nr2 2022
Meeting Magazine nr1 2022
 
Meeting Magazine nr4 2021
 
Meeting Magazine nr3 2021
 
Meeting Magazine nr2 2021
Meeting Magazine nr1 2021
 
Meeting Magazine nr4 2020
 
Meeting Magazine nr3 2020
 
Meeting Magazine nr2 2020
Meeting Magazine nr1 2020
 
Meeting Magazine nr6 2019
 
Meeting Magazine nr5 2019
 
Meeting Magazine nr4 2019
Meeting Magazine nr3 2019
 
MeetingReview Provincie Special
 
Meeting Magazine nr2 2019
 
Meeting Magazine nr1 2019
Meeting Magazine nr6 2018
 
Meeting Magazine nr5 2018
 
Meeting International nr2 2018
 
Meeting Magazine nr4 2018
Meeting Magazine nr3 2018
 
Meeting Magazine nr2 2018
 
Meeting Magazine nr1 2018
 
Meeting International nr1 2018
Meeting Magazine nr6 2017
 
Meeting International nr2 2017
 
Meeting Magazine nr5 2017
 
Meeting Magazine nr4 2017
Meeting Magazine nr3 2017
 
Meeting Magazine nr2 2017
 
Meeting International nr1 2017
 
Meeting Magazine nr1 2017
Meeting Magazine nr6 2016
 
Meeting Magazine nr5 2016
 
Meeting International nr2 2016
 
Meeting Magazine nr4 2016
Meeting Magazine nr3 2016
 
Meeting Magazine nr2 2016
 
Meeting Magazine nr1 2016
 
Meeting International nr1 2016
Meeting Magazine nr6 2015
 
Meeting Magazine nr5 2015
 
Meeting International nr2 2015
 
Meeting Magazine nr4 2015
Meeting Magazine nr3 2015
 
Meeting Magazine nr2 2015
 
Meeting International nr1 2015
 
Meeting Magazine nr1 2015
Meeting Magazine nr6 2014
 
Meeting Magazine nr5 2014
 
Meeting Magazine nr4 2014
 
Meeting Magazine nr3 2014
Meeting Magazine nr2 2014
 
Meeting Magazine nr1 2014
 
Meeting Magazine nr6 2013
 
Meeting Magazine nr5 2013
Meeting Magazine nr4 2013
 
Meeting Magazine nr3 2013
 
Meeting Magazine nr2 2013
 
Meeting Magazine nr1 2013
Algemene voorwaarden | privacy statement