VVV-Venlo: Samen op weg naar succes

Magazines | Noord-Limburg Business nr 6 2016

VVV-Venlo staat volop in de samenleving. Zo werd zelfs de landelijke pers gehaald door deel te nemen aan het project Venlo Kleurt. Ruim 3600 kinderen van de hoogste klassen van de basisscholen van Groot Venlo en Baarlo beeldden 5 oktober met veel enthousiasme op het speelveld een Mondriaanschilderij uit. Ook Met VIA VVV timmert VVV-Venlo al jaren succesvol aan de weg met waardevolle maatschappelijke projecten in stad en regio.


Maar onze kerntaak is uiteraard voetbal! Het seizoen 2016|17 is op de helft en sportief gezien gaat het goed met VVV-Venlo. Nadat in de eerste periode het ticket voor de Play Offs en de bijbehorende premie was binnengehaald, werd VVV-Venlo in de tweede periode daadwerkelijk periodekampioen en kreeg het de Bronzen Stier. VVV-Venlo sloot de eerste seizoenshelft als koploper af en werd zodoende winterkampioen, maar we willen natuurlijk meer?

Op financieel vlak heeft de club linke sprongen gemaakt. We liggen op koers om definitief te promoveren naar Categorie 2. Dit hebben we mede te danken aan de verkoop van Ahmed Musa van CSKA Moskou aan Leicester City, de steun van het bedrijfsleven en de vele sponsors die ons door de jaren heen trouw zijn gebleven. De laatste maanden is er op de achtergrond door diverse bestuurders en het management van VVV-Venlo hard gewerkt aan een toekomstplan voor VVV-Venlo. Begin november werd dit plan gepresenteerd: De Trap Omhoog.

VVV-Venlo komt uit een dal. De degradatie van 2013, op het dieptepunt van de economische crisis, en het nagenoeg gelijktijdig afketsen van een nieuw stadion, hadden veel impact op de club. Het bezoekersaantal daalde fors, net zoals het aantal sponsors. VVV-Venlo wilde het verloren terrein snel terugwinnen, maar kwam in financiële problemen en werd door de KNVB teruggezet naar categorie 1. Ondanks de lastige financiële situatie is VVV-Venlo in staat geweest continu aan haar financiële verplichtingen te voldoen en sportief mee te strijden om de bovenste plaatsen. Dit is ook de hoofddoelstelling van De Trap Omhoog: VVV-Venlo een stabiele middenmoter in het betaald voetbal te laten zijn. Waarbij middenmoter wordt gezien als top Jupiler League en 'rechterrijtje' Eredivisie.

Om deze doelstellingen te behalen zijn er een aantal subdoelstellingen opgesteld. Zo moet de sfeer beter, de binding met de achterban moet versterkt worden en Stadion de Koel moet nóg cooler worden. Om dit te realiseren, zijn er drie werkgroepen opgesteld: Sfeer & Beleving, Stadioncomfort en Regiobinding. Deze werkgroepen, die bestaan uit diverse personen zoals supporters, ondernemers, sponsoren en bestuursleden, gaan zich richten op plannen voor de korte termijn. Onlangs zijn de werkgroepen Sfeer & Beleving en Stadioncomfort al bij elkaar gekomen om de eerste trede van de trap omhoog te nemen.

We beseffen meer dan ooit dat wij als organisatie zonder de hulp van onze vrijwilligers, onze supporters, het bedrijfsleven en ook de lokale overheid nooit het niveau kunnen bereiken, dat ons voor ogen staat: dat van een stabiele middenmoter in het betaald voetbal, met een vol stadion, waar naar een wedstrijd kijken een feest is. VVV-Venlo zijn we samen, want laat één ding duidelijk zijn: willen we ons doel bereiken, dan zullen we er samen de schouders onder moeten zetten!

Alles heej is VVV?!

 

delen:
Algemene voorwaarden Hosted by