Sprekershuys: Make a statement!



Tijdens je evenement een statement maken. Slim of juist niet doen? We zetten het voor je op een rij. Aan jou de keus of je voor een statement gaat of niet!

Wat kan een statement inhouden? Een statement klinkt heel groots en bijna activistisch, maar is dat zo? Het is een boodschap die je de bezoeker wilt meegeven waar jij als bedrijf of opdrachtgever voor staat. De boodschap die je wilt verspreiden moet duidelijk en helder zijn, anders gaat het je niet lukken. Je kunt het zo groots maken als je zelf wilt.

Wil je überhaupt een statement maken?
Het klinkt natuurlijk super interessant, "we gaan een statement maken!" maar dit is niet de juiste reden om het te doen. Denk er goed over na tijdens de gehele voorbereiding. Het kan natuurlijk zijn dat het helemaal niet zo niet relevant is voor je doelgroep of voor het bedrijf. Zonde van al je tijd en energie. De reden om er niet voor te kiezen kan bijvoorbeeld zijn het niet nodig is.

Voordelen
Wat zijn de voordelen van een statement maken? Het geeft richting aan je evenement en het draagt bij aan verandering. Verandering in gedrag, maar ook geeft het je merk een extra laag. Ook jouw product verkopen kan een statement zijn. Het geeft een totaalbeleving aan het evenement. Deze totaalbeleving kan het gevoel van saamhorigheid en daarmee de betrokkenheid van je publiek vergroten.

Boodschap

Er zijn uiteraard ontzettend veel soorten statements die je kunt maken. Denk aan het delen van je missie en visie, het laten zien van het belang van de medewerker of juist de klant, het belang van duurzaamheid maar ook bijvoorbeeld een koerswijziging van je bedrijf.



Voor- en natraject

Je hoeft niet alleen je statement te maken tijdens je evenement. Voorafgaand aan het evenement kun je daarmee beginnen en achteraf ook. Sterker nog, dit kan zelfs leidend zijn! Voorafgaand het evenement kan content slim worden ingezet om zo het publiek al te informeren, te peilen of te entertainen. Dit kan op verschillende manieren. Ook na het evenement is het mogelijk om wederom content te delen voor meer contactmomenten, zodat de inhoud beklijft en mensen het gaan onthouden. Dit zal uiteindelijk aanzetten tot gedragsverandering. Denk bijvoorbeeld aan workshops of interviews die aansluiten bij wat er is verteld tijdens het evenement zelf.

Catering
De catering is een interessante manier om een statement te maken of in door te voeren. Als het bijvoorbeeld gaat om een duurzaam thema, zou je er voor kunnen kiezen om een volledig gezonde en plantaardige (misschien wel zonder dat de bezoekers dit weten) lunch te serveren. Of als een bepaald thema je statement ondersteunt, kan de lunch in dit thema worden geserveerd.

Sprekers
Zonder sprekers geen evenement en dus geen statement. Je kunt je statement door sprekers, en te niet vergeten de dagvoorzitter laten invullen vanuit verschillende perspectieven en verhalen. Dit is even puzzelen maar het is essentieel om je evenement te laten slagen en je statement te maken.

Aankleding
De aankleding is een mooie representatie van je statement en kan dienen als ondersteuning van je statement (of doel). Ook dit zorgt voor een totaalbeleving voor je bezoekers en laat zien dat je overal over nagedacht hebt.

Subsessies
Door subsessies te organiseren, kunnen de bezoekers hun eigen voorkeuren kiezen. Het is prettig voor om eigen keuzes te maken. Binnen de eigen behoefte van de bezoeker kan nog steeds een statement gemaakt worden. Vooral als de er goed nagedacht wordt over de opbouw en samenstelling van de verschillende subsessies.

Thema
Het thema is het cement tussen alle bouwstenen. Het is een overkoepelend geheel en het kan in alles terugkomen. Je kunt heel speels met het thema omgaan! Het thema kan verworven zijn met je statement.

 

Het Sprekershuys zorgt ervoor dat jouw evenement voor impact zorgt en denkt met alle plezier mee over een eventueel statement dat gemaakt kan worden. Dat zit 'm naast een spreker ook in de inhoud, in de programmering en in de invulling van het voor-, tijdens- en natraject. Het is de complete aanpak die daadwerkelijk verandering teweeg-brengt voor jou en je relaties. Klaar voor impact? Ervaar de kracht van samen sparren met het Sprekershuys. Neem contact op via info@sprekershuys.nl of bel 030 304 00 25!

 

Inschrijven nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van alle nieuwtjes uit de branche


Inschrijven nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van alle nieuwtjes uit de branche

Meeting Magazine nr1 2020

» Locatietour Utrecht Stad: Zeven unieke locaties in beeld
» Van design thinking naar event design
» De nieuwe generatie hospitalitymanagers: "Laat zien wat je waard bent"
» Inspiratiedag Leiden Convention Bureau: Wetenschap en cultuur als leidraad
» Duurzame evenementen: Ja, maar hoe?
» Mensen met een beperking willen ook welkom zijn
» Nieuwe koers voor MPI
» MECC Maastricht en HelmsBriscoe onthalen VIPS op Interclassics
» Column Marianne Kuiper: In de tussentijd
» Column Wouter Olland - Olland Marketing Solutions: Paniekvirus?
» Column Daniel Seesink - Bewust Zoo: Zwanen en paradijsvogels
» Momice: Waarom bedrijven zonder events niet overleven
» Sprekershuys: Make a statement!
» Avontuurlijk totaalconcept rondom koetshuis Kasteel Doorwerth
» Mauritskazerne in Ede: Creatieve agro-foodhup
» Drijvende kracht bij evenementen: ss Rotterdam
» Intermediair Onemeeting.com: een thuis voor iedere meeting
» Inntel Hotels Rotterdam Centre: Eerste hotel met volledig gerecyclede meubels
» Conferentiecentrum & Hotel Bovendonk: Rondleiding overtuigt en inspireert
» Evoluon: Let's be different!
» MPI NEXT GEN werkt aan de toekomst van de meeting- en eventindustrie
» Opvallende bedrijfsuitjes en teambuildingsactiviteiten
» Integrated Systems Europe 2020: Amsterdam in stijl uitgezwaaid
» In rep en roer
» Kasteel Groeneveld: Genieten in stijl
» Auberge de Smockelaer: Gouden Locatie
» Erfgoed Bossem: Puur eten en slapen op een echte boerderij
» A new generation of hospitality managers “Show them what you got!”
Lees volledige uitgave online
Abonneren op Meeting Magazine
Meeting Magazine nr1 2024
 
Meeting Magazine nr6 2023
 
Meeting Magazine nr5 2023
 
Meeting Magazine nr4 2023
Meeting Magazine nr3 2023
 
Meeting Magazine nr2 2023
 
Meeting Magazine nr1 2023
 
Meeting Magazine nr6 2022
Meeting Magazine nr5 2022
 
Meeting Magazine nr4 2022
 
Meeting Magazine nr3 2022
 
Meeting Magazine nr2 2022
Meeting Magazine nr1 2022
 
Meeting Magazine nr4 2021
 
Meeting Magazine nr3 2021
 
Meeting Magazine nr2 2021
Meeting Magazine nr1 2021
 
Meeting Magazine nr4 2020
 
Meeting Magazine nr3 2020
 
Meeting Magazine nr2 2020
Meeting Magazine nr1 2020
 
Meeting Magazine nr6 2019
 
Meeting Magazine nr5 2019
 
Meeting Magazine nr4 2019
Meeting Magazine nr3 2019
 
MeetingReview Provincie Special
 
Meeting Magazine nr2 2019
 
Meeting Magazine nr1 2019
Meeting Magazine nr6 2018
 
Meeting Magazine nr5 2018
 
Meeting International nr2 2018
 
Meeting Magazine nr4 2018
Meeting Magazine nr3 2018
 
Meeting Magazine nr2 2018
 
Meeting Magazine nr1 2018
 
Meeting International nr1 2018
Meeting Magazine nr6 2017
 
Meeting International nr2 2017
 
Meeting Magazine nr5 2017
 
Meeting Magazine nr4 2017
Meeting Magazine nr3 2017
 
Meeting Magazine nr2 2017
 
Meeting International nr1 2017
 
Meeting Magazine nr1 2017
Meeting Magazine nr6 2016
 
Meeting Magazine nr5 2016
 
Meeting International nr2 2016
 
Meeting Magazine nr4 2016
Meeting Magazine nr3 2016
 
Meeting Magazine nr2 2016
 
Meeting Magazine nr1 2016
 
Meeting International nr1 2016
Meeting Magazine nr6 2015
 
Meeting Magazine nr5 2015
 
Meeting International nr2 2015
 
Meeting Magazine nr4 2015
Meeting Magazine nr3 2015
 
Meeting Magazine nr2 2015
 
Meeting International nr1 2015
 
Meeting Magazine nr1 2015
Meeting Magazine nr6 2014
 
Meeting Magazine nr5 2014
 
Meeting Magazine nr4 2014
 
Meeting Magazine nr3 2014
Meeting Magazine nr2 2014
 
Meeting Magazine nr1 2014
 
Meeting Magazine nr6 2013
 
Meeting Magazine nr5 2013
Meeting Magazine nr4 2013
 
Meeting Magazine nr3 2013
 
Meeting Magazine nr2 2013
 
Meeting Magazine nr1 2013
Algemene voorwaarden | privacy statement